Ingezonden mededeling

Word een aantrekkelijke werkgever met deze 3 tips!

Een aantrekkelijke werkgever zijn en je onderscheiden van andere bedrijven, levert je veel op. Tevreden werknemers blijven langer in dienst, werken efficiënter en zijn productiever! Daarnaast kost het werven van nieuwe werknemers gemiddeld een derde van een jaarsalaris, dus het is voordeliger om je retentie zo hoog mogelijk te houden.

Maar wat vinden je medewerkers nou echt belangrijk? Dat vroegen wij, bij Quinyx, ons ook af, dus we zijn een onderzoek gestart. Op basis van de uitkomst hebben we drie tips voor je op een rijtje gezet waarmee jij ervoor kunt zorgen dat je een aantrekkelijke werkgever wordt. Het hele rapport kun je hier downloaden.

Tip 1:
Zorg voor AI-gedreven, geautomatiseerd plannen

Je wilt als werknemer weten wanneer je op het werkrooster staat en hierin kunnen schuiven wanneer dat nodig is. Rommelige planningen of onduidelijkheid zorgen voor onzekerheid en stress bij je medewerkers. Met AI-gestuurde planning software, zoals Quinyx, geef je je medewerkers de touwtjes in handen om zelf hun werkroosters te creëren en bestaande roosters aan te passen. Dit levert jou als werkgever niet alleen gelukkige medewerkers op, maar ook een optimaal, gestroomlijnd werkproces.


“Werknemers hebben hier geen standaard 9-tot-5-banen, en werken niet allemaal 5 dagen per week. We creëren roosters die tegemoet komen aan de wensen van ons personeel, terwijl we tegelijkertijd ook altijd voldoende bezetting hebben. Een voorbeeld hiervan is dat we in sommige gebieden kortere en andere gebieden juist langere diensten aanbieden dan de typische 7 tot 8 uur per dag, waardoor werknemers hun roosters beter met hun persoonlijke leven kunnen combineren. De algemene feedback van werknemers is enorm positief.” – Iain Thomson, Operations Planning Manager bij Roadchef

Tip 2: Bespreek doorgroeimogelijkheden

We weten dan werknemers het liefst langer bij één bedrijf in dienst blijven, en dat een gebrek aan doorgroeimogelijkheden een van de hoofdredenen is om van werkgever te wisselen. Zorg er daarom voor dat werknemers kansen krijgen, dat er voldoende ontwikkelruimte is én begeleiding in hun carrièrepad. Ga met je werknemers in gesprek, om te kijken welke kant ze op willen.
Soms verlies je medewerkers die in de winkel staan, of in het magazijn, door de afstand een beetje uit het oog. Maar onderzoek toont aan dat heel veel van deze werknemers een opleiding, diploma, of certificering hebben die aansluit bij de talentenjacht van veel werkgevers. En met de huidige war on talent is het tijd om deze ‘verborgen’ talenten weer inzichtelijk te maken, om zo doorgroei te stimuleren én personeel te behouden.



Tip 3: Geef en ontvang Feedback

Alles wat je aandacht geeft, groeit. En daarom is het zo belangrijk om medewerkers feedback te geven over hun prestaties. Zorg ervoor dat je werknemers zich gehoord voelen. Laat suggesties niet zweven, maar vertaal ideeën naar concrete verbeteringen in de dagelijkse routines en structuren om dat gevoel te ondersteunen.


“De communicatie tussen de magazijnmedewerkers, de managers en het administratiekantoor is met de Qmail-functie een stuk laagdrempeliger geworden. We sturen nu regelmatig enquêtes uit, en hebben een goede de response rate.” – Beheerder in Logistiek en Supply Chain, met behulp van Quinyx

Wil jij ook je werknemers retentie verhogen, en tijd en geld besparen met het plannen van je medewerkers? Vraag vandaag nog een demo aan.

Over Quinyx

Keizersgracht 555,
1017 DR Amsterdam
-
Schiedamse Vest 154
3011 BH Rotterdam

www.quinyx.com/nl

Deel deze pagina: